27 august 2006

Mamaia mea de aseara

Desi am planuit astazi sa pregatesc o prajitura foarte gustoasa care necesita mai degraba timp decat proceduri complicate, am lungit-o un pic azi noapte pana pe la 02.00 urmarind un film mut. Inainte de a da de film, pierzandu-mi vremea pe net, am aflat ca se tine festivalul la Mamaia. Nu am apucat partea de concurs, cred ca n-am pierdut cine stie ce, dar am ramas la recitalul "babacutilor". Nu, nu ai mei, ci fostii nostri datatori de slagare de pe timpuri (adica anii 80-90, cei ai copilariei mele) carora li se simte intr-un fel lipsa. Sau mai bine spus, unora li se simte lipsa. Cei pe care aproape indiferent de calitatea melodiei interpretate ii salveaza fara doar si poate o voce cu personalitate si eventual o prezenta scenica speciala.
Ieri (cred ca si alaltaieri, dar am aflat prea tarziu) au fost veterani de-ai Mamaiei pe scena. Maruta m-a enervat. Ma intreb daca exista pe undeva prin Romania vreun prezentator de scena care sa fie mai natural si sa aiba mai putin aplomb de gentilete (ceea ce consider cumva ca fiind un exces in acest caz). Posibil ca da. Dar nu se pupa cu criteriile teveristilor (si ale altor televiziuni similare).
Facand exceptie de Maruta m-am bucurat de niste slagare, unele chiar foarte bune si la vremea lor si acum, pe care le uitasem. Printre ele: cantecul Ilenei Sipoteanu, piesa lui A. Daminescu, chiar si a lui Komornik. De Carmen Trandafir uitasem complet. Pe Pompilia Stoian nu stiu daca o mai ascultasem vreodata, dar a cantat o piesa destul de veche excelenta. Pe de alta parte, si asta nu se datoreaza stream-ului de calitate indoielnica pe care l-am avut, am dat de un Adrian Enache sictirit (oricum nu mi-a placut niciodata, mi-a parut un mascarici), de o Madalina Manole zbieranda, de o Marina Voica (cu playback de nevoie), de o Oana Sarbu care si-a cantat gatuit unicul ei hit, de un Mihai Constantinescu neimpacat cu chelia (si cu siguranta mai dureaza pana va pune mana pe o foarfeca), de o Corina Chiriac cu rochie mini curajoasa. Si pe Ileana Sipoteanu de-abia a tinut-o gatul, se vede ca s-a cam lasat de cantat, dar si-a scos la inaintare fiica. Apropos, vocea din Cornulet cu lapte ii apartine (fiicei)... Aseara am aflat si eu. Sigur am mai ignorat pe cate cineva, dar aceia mi-au parut chiar insignifianti. Cam asta ar fi...