07 februarie 2009

Mă simt lepşuită

Leapşa cu cărţi:

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Attila Bartis - Tihna, Bohumil Hrabal - L-am servit pe regele Angliei

2. Ai făcut cadou cărţi?
De mai multe ori. Sunt un dar inspirat, mai ales dacă ştiu că merită.

3. Care este viitorul literaturii?
Ca şi până acum. Câţiva vor sclipi, restul – balast.

4. In ce (alte) limbi ai citit cărţi?
În franceză. În germană.

5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?
Roşu şi negru.

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
America de sud. Europa.

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Rareori. Însemnez fragmente – imagini care mă inspiră la pictat.

8. Cam câte căţi ai citit până acum?
Câteva. :D

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Nu adorm cu cărţi în braţe. Teoretic, dacă m-ar plictisi, le-aş abandona. De obicei adorm de oboseală.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Sunt nişte comori. Nu concep o casă fără cărţi.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o ?
Un dicţionar Larousse de medicină şi primul volum dintr-un atlas de anatomie de Sinelnikov.

12. Care e cel mai tare final al unei cărţi citite de tine?
Nu-mi amintesc. În general cele mai interesante finaluri sunt pentru mine alea care mă lasă cu ochii în soare.

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Evanghelia dupa Isus (Saramago)

14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Personal sau scriitura lui ? ;;)

16. Poate literatura să schimbe lumea?
Poate doar un fractal din ea.