05 ianuarie 2009

Psihologia clientului (de la Kik) - Clientul disperat

Scurt şi cuprinzător, clientul disperat vine în ultimul moment. Ca la dentist când are o măsea cariată, inflamată şi extrem de dureroasă. Pentru acest client există câteva categorii de produse care, sezoniere fiind, nu se găsesc decât pe o perioadă scurtă de timp şi pe care clientul le caută numai în caz de absoută necesitate. Printre acestea enumăr spre exemplificare câteva:

* umbrele când plouă
* căciuli, mănuşi, fulare, ciorapi, pulovere când e frig
* acelaşi lucru + costumaţie de schi când dă zăpada
* hârtie sau sacoşele de cadouri şi felicitări când vine Crăciunul
* costumaţii şi accesorii când începe carnavalul
* suporturi de lampioane cu bec pentru copii când vine Sfântul Martin (undeva prin noiembrie, când se face procesiunea Sf. Martin)
* măşti şi accesorii de Helloween

Restul e clasic: ori mai întâi se uită (ca o oaie beată) şi când nu (mai) găseşte vine şi întreabă, ori întreabă direct. Din disperare, de obicei, se alege cu ce mai rămâne.