23 martie 2007

Deşteptătoare



În casă am două ceasuri cu alarmă. Mai avem fiecare mobilul lui, deci ar fi în total patru surse de dat cu ciocanul în cap dimineaţa (desigur, numai dacă ar fi să le folosim pe toate). Uneori el se trezeşte şi fără ceas. Îl simt, oricât de tăcute i-ar fi mişcările, deci mă trezeşte oricum (5). În zilele cu pricina nu mai dă drumul la radio, că oricum nu mai poate adormi la loc. Eventual e treaz deja de vreo oră şi doar se întoarce de pe o parte pe cealaltă. Aţipesc la loc. Mă trezeşte iar, trântind nu ştiu ce în bucătărie sau turnându-şi cafeaua (6). Iar aţipesc. Înainte să plece îmi strecoară un sărut pe frunte (uneori mă şi sperie) şi apoi aud cheia învârtindu-se (7). Mă chinui să adorm la loc. Vizavi (zi de zi lucrătoare) se aruncă bucăţi de schele într-o camionetă (8). Deh, au treabă domnii. Adorm totuşi. Chemarea naturii mă saltă uneori şi mă trimite undeva (9). Mă pun la loc în pat. Sună la uşă, mă ridic instant ca arsă şi merg să apăs reflex pe butonul deschizător al uşii de afară - Danke! Post! - ăştia n-aveau cheie? (10) Mă duc să mai lenevesc un pic. Sună iar la uşă: TNT Pooost! (11) Ai naibii, ăştia de deasupra, iar şi-au dezactivat soneria ca să nu fie deranjaţi de la somn. Lasă, că ridică alţii poşta şi pentru ei. Şi s-a demonstrat că erau acasă în atare situaţii. Uneori se trezeşte el, harnicul vecin obsedat de curăţenie, şi se apucă de aspirat (doar e permis începând cu ora 8.00) (12). Mă întind iarăşi şi aţipesc şi visez că primesc un apel anonim, neaşteptat, plăcută surpriză, îl sun înapoi la fel de anonim. În două-trei minute mă trezeşte un sms la fel de neaşteptat, o la fel de plăcută surpriză. De cele mai multe ori apar când nu te mai gândeşti la ele, când ai încetat să le mai aştepţi. Atunci sunt ele cele mai dulci.

De ascultat: Frou Frou - Hear Me Out