19 martie 2007

Lecturi

Dacă stau să mă gândesc bine, în ultima vreme am început să citesc mai mult. Poate şi fiindcă apartenenţa la grupul (clubul) Bookaholics (de care la început mă cam îndoiam) mă împinge mai mult de la spate, mă stimulează şi, mai mult decât atât, mă pune să scriu. De fapt scriu din proprie iniţiativă aşa cum mă pricep, fiindcă nu sunt decât o umilă amatoare, o fac şi de plăcere şi dintr-o oarecare datorie pe care mi-am asumat-o. Mă surprinde interesul aproape unanim, poate chiar supus, pentru propunerea din reading circle 6. Cred că în mare s-a datorat şi bunei mele intenţii de a distribui cartea în format electronic celor ce nu o aveau, aşa cum o găsisem şi eu pe un site binevoitor.
Aşadar, în ultima vreme am lecturat tot ce s-a propus pe club şi în paralel (da, m-am învăţat cât de cât să citesc în paralel) câte ceva din ce mai am prin biblioteci (aia de hârtie şi aia virtuală, desigur). Merge din ce în ce mai repede, deşi încă am talentul să mă poticnesc în diverse fraze, să le reiau, să mă enervez din cauză de typo-uri sau de greşeli de exprimare, să mă opresc instinctiv la începutul oricărui capitol în loc să continuu. Spre ruşinea mea, deşi îmi place, am tot lungit-o cu "Copiii din miezul nopţii" pe care am început-o încă de prin decembrie. E o carte plină de evenimente şi detalii, nu ai cum să te plictiseşti până la ultima pagină. E o magie toată cartea. Dar mă oboseşte. Aşa că o servesc (savurez) cu linguriţa. Aştept să termin cu "Posibilitatea unei insule", de altfel am trecut de jumătate. Sunt încântată de ea. Să văd cum se termină. Şi să văd de ce mă mai apuc. Cred că-mi aleg iar un scriitor român. Iar pentru următorul reading circle ştiu deja care ar fi propunerea. Dar o las pe puckulina de data asta să o facă.