09 martie 2007

O iarnă cu mine



aceasta ar fi o poveste despre un fulg de zăpadă
alb ca o foaie de hârtie
ale cărei cuvinte au rămas pe undeva prin dormitor uitate

un motan aime eine Katze spuneam cândva
şi e valabil
secunda trecută a trecut într-o secundă
visul meu se împlinise într-o secundă
ei caută orice cu sfântul google
şi ajung la mine întrebându-se aiurea
cine a reuşit să-mi spargă timpanele, să vorbesc fără sens?
despre casa din trecut nu-mi amintesc decât că era un cocon în formă de spirală
acolo prinsesem poze cu soarele din jamaica unde nu mai ştiu dacă am fost
şi poze cu cizmele lui moş crăciun
peste care un alt căutător anonim scrisese grăbit şi disperat
cum să mi se împlinească dorinţa?
aceeaşi întrebare mi-o pun şi eu uneori
cu stridenţa aceloraşi litere

dar uite, acum scriu o poveste despre un fulg
cu numele meu

o iarnă-ntreagă a rezistat lângă tine,
o iarnă caldă, Cristina,
iar când ai plecat
cineva de sus făcea semne primăvăratice cu mâna
atunci mi-au defilat prin minte toate ceaiurile, apusurile, plimbarile şi
bomboanele cu lapte,
strângerile de mână pe sub mese
şi săruturile pe furiş, dansul meu şi uimirea ta,
jeleurile tale cu gust de floare...

sunt o foaie albă de hârtie,
aştept să se aştearnă cuvintele peste ea, ca o cuvertură,
deşi iarna asta e caldă, Cristina,
să pun totuşi capul pe piatră ca pe o pernă (ştii tu care)
fiindcă acolo mirosul tău mai stă
cel puţin un anotimp

9 martie 2007

De ascultat: Enzo Avitabile - Io Non Ci Resisto Piu