20 aprilie 2007

Mici dorinţe



Din experienţă proprie declar că (aproape) orice dorinţă se împlineşte, fie că o ajuţi, fie că nu. Este suficient s-o trimiţi cu gândul celui ce-o primeşte. Fii sigur c-o primeşte. Unii îl numesc înger. El o aude primul. Acum dacă până la împlinirea ei durează chiar şi câţiva ani de zile (sau poate doar o veşnicie ;)) asta nu înseamnă că îngerul nu vrea. Ori e aiurit, ori are alte priorităţi. Care, în genere, tot dorinţe de-ale tale sunt. Fiindcă nici tu, uitucul de tine, nu realizezi că îţi doreşti atât de multe încât receptorul nu are timp să respire. Ba chiar auzisem undeva că e suficient să-ţi pui dorinţa o dată, că el oricum o primeşte şi lucrează.
Una din miile, zecile de mii, sutele de mii de dorinţe care mi se învârt prin cap de când mă ştiu era să găsesc un cântec. Stăteam cu radioul deschis pe un post mai inspirat (nu chiar ca D care a corespondat cu posturi de radio din toată lumea) şi auzeam diverse muzici mai mult sau mai puţin inspirat alese, iar printre ele un cântecel de care m-am îndrăgostit la prima audiţie. Nu ştiam absolut nimic despre el. Nici titlul, nici interpretul. Aşa că mi-am dorit. În primul rând să aflu, desigur. Peste câţiva ani m-am nimerit într-o tabără la mare. Unul dintre colegii mei avea cântecul pe un CD. Din fericire avea şi un playlist. După un alt răstimp, când ne-am conectat şi noi în sfârşit la reţea, am învăţat să folosesc un progrămel de download. Primul cântecel pe care l-am cules şi de care m-am bucurat atunci a fost cel pe care sperasem atâta vreme să-l găsesc. E cel pe care tocmai îl asculţi.
Şi-aş mai spune ceva. A fost o dată un motan cu ochi de tăciune. Căruia nu i-am dat niciodată vreo atenţie deosebită până într-o zi. Când mi-a apărut în vis. De-atunci mi-am dorit (aveam eu o obsesie, şi încă mai am) să-i ating mâinile. Am devenit Briefmenschen şi i-am spus. Desigur că era prematur (dar nu imposibil) să se întâmple. Dar timpul ne-a adus împreună. De-acolo a rămas amintirea senzaţiei (care nu m-a înşelat), au rămas imagini, au rămas cuvinte, au rămas mai multe. Dar dorinţa s-a împlinit. Am multe dorinţe care s-au împlinit. Numai când îmi amintesc de T... Eheee... Altă poveste...

Juan Gabriel - Asi fué