12 mai 2007

Eurovision

Mă bătea încă de ieri gândul să scriu, ca în fiecare an, despre cât de mult mă entuziasmează pe mine acest eveniment. Şi m-a apucat aşa o lenee şi mi-am zis lasă, mâine. Şi astăzi m-apucă aceeaşi lene. Am făcut rost de cântece şi le-am ascultat în prealabil. De obicei TV-ul nostru fie stă degeaba, fie urlă, dar tot degeaba. Rareori ni se mai face milă de el şi mai prindem câte-un film, un documentar sau... un eurovision. Şi nu neapărat pentru calitatea muzicii care de cele mai multe ori lasă de dorit, ci pentru surpriza (sau toanele) care caracterizează mâna nevăzută şi manipulatoare a celor ce votează după cum îi taie capul sau interesele politice. M-am uitat joi şi la semifinale. În mare s-au calificat cam cei pe care îi estimasem eu. Voiam să-mi dau cu părerea cine ar merita şi cine nu. Dar ajungând la luatul la bani mărunţi nu găsesc absolut nimic de această dată care să merite o atenţie deosebită. Cântecul Germaniei nu e pe toate gusturile. Franţa e simpăticuţă. Concursul abundă de state foste iugoslave (care-şi vor împărţi voturile între ele). Bielorusia are un interpret drăguţel. Albania avea un cântec bunicel, dar poate prea plângăcios, aşa că a ieşit din cursă. Letonia cântă în italiană. Românii nu ştiu cu ce-ar putea ieşi în evidenţă. Turcia s-a calificat, ca de obicei, cu o porcărie (probabil are lumea prea mulţi Ausländeri cu origini în această naţie care votează la greu). Nu mai verific topurile de pe net ca să văd cine-s favoriţii. Din două una. Ori influenţează voturile, ori dimpotrivă. Sau cum zicea o cunoştinţă de-a mea: ori fată, ori băiat.
Uite câteva sample-uri.


Dmitry Koldun - Work Your Magic (Belarus 2007)



Les Fatals Picards - L’amour à La Française (France 2007)



Aida & Frederik Ndoci - Balada e Gurit (Albania 2007)



Marija Serifovic - Molitva (Serbia 2007)



Roger Cicero - Frauen Regieren Die Welt (Germania 2007)



Hayko - Anytime You Need (Armenia 2007) (favoritul meu, chestie de gust, da?)



Însemnare mai nouăÎnsemnare mai veche